Boom boom boom, een heuse babyboom #twinlove

Terwijl ik dit typ, voel ik mij echt in herhaling schrijven. Het is hier een enorme babyboom. De laatste tijd ben ik bijna met niet anders bezig geweest dan kadootjes maken, geweldig vind ik dat hihi!

Deze keer maakte ik een dubbel kadootje voor het tweelingenpaartje van m'n goeie vriendin Marlies. Heel leuk om ook eens iets te mogen maken voor een jongen, want het paartje bestaat uit een meisje (Lieze) en een jongen (Vic).

Ik ben zelf ook tweelingmama en kleed mijn tweeling altijd verschillend. Daarom heb ik voor dit kadootje ook twee totaal verschillende dingen gemaakt.


Voor Lieze maakte ik een rimpelrokje. De werkwijze die ik gebruikte staat heel duidelijk beschreven op de blog van 'Handmade Mieke'.
Mensen die m'n blog al even volgen weten dat ik verzot ben op streepjes. Dit katoentje gebruikte ik eerder ook al voor een Lucyjurkje.

Het rokje kan je ook terugvinden op de webshop van From Baila with Love ;-)


Voor het broekje van Vic liet ik me inspireren door Mireille Sip. Ik volg haar instagram account (missessippie) al eventjes en zij maakt echt te gekke dingen voor jongens. 

Als basis gebruikte ik het gratis patroon van Emma en Mona: De Oliver . Ik verkorte het patroon van het broekje eerst met 10 cm. Daarna tekende ik een rechte strook van 5 cm aan de beenopeningen (om achteraf om te plooien). Het is belangrijk dat die strook van 5 cm, niet versmald naar beneden toe, daarom dat ik het patroon eerst ingekort heb.
In plaats van de beenopeningen af te werken met een boord zoals het oorspronkelijk patroon, vouwde ik de stof 2 keer om. Ter hoogte van de zijnaden stikte ik enkele steken om de geplooide uiteinden vast te houden. 


Annabel van From Baila with love tovert al langere tijd met deze mooie stof. Neem zeker ook eens een kijkje naar haar pyjama collectie!!


Stof : Katoen gekocht bij modecoupon, tricot van Bambiblauw

Patroon: Oliver broek (Emma en Mona)


Bedankt voor je bezoekje! 

Ps: Je kan me ook volgen via instagramfacebook en/of bloglovin



x Iris x