Bloomershort met Jozefien Blousje

Op sommige avonden springt mijn hoofd bijna open van de ideeën. Dan zou ik echt aan van alles te gelijk willen beginnen. Enkele avonden geleden was dit ook het geval. Ik had een blousje in mijn hoofd. Zo een kort met knoopje en rufflemouwtjes.  Omdat het al veel te laat was om het eigenlijke patroon te beginnen tekenen, schetste ik het blousje snel op papier om het idee me niet te laten ontglippen (dat gebeurt wel al es :-))

De dag erna moest en zou ik het blousje af hebben. Zoals ik avonden heb dat echt alles wil mislukken en het naaien echt niet vooruit gaat (herkenbaar?), heb ik ook avonden waar alles super goed gaat. Die avond was dat gelukkig het geval. Het blousje zat redelijk snel in elkaar. En ik was enorm tevreden met het resultaat, het blousje was nog mooier geworden dan oorspronkelijk in mijn hoofd.


Het spint in mijn hoofd om het blousje ook uit te tekenen in meerdere maten, maar dat zal nog niet voor direct zijn. Omdat het zeker niet bij één blousje zal blijven, gaf ik de creatie ook een naam. Verwijzend naar m'n meisje (Fien) wordt deze blouse de Jozefien Blouse. 

De (of is het 'het'?) hersenspinsel. Het kraagje bleef wel achterwege.
Omdat ik voor het blousje wat in een flow zit, maakte ik ook eentje voor Oona (het wondermooie nichtje van Annabel). Dit blousje kunnen jullie ook verkrijgen op de webshop van From Baila with love


Ik combineerde het blousje met een shortje dat ik op een andere inspiratierijke avond maakte. Een heel eenvoudige bloomershort. Het shortje krijgt zijn poeffie effect door de elastieken die aanwezig zijn ter hoogte van de buik en de benen. Ik maakte zakjes in het shortje waar ik ook ruffles aan voorzag. Die ruffles... ze verhogen toch altijd de schattigheidsfactor, niet?


Ook het shortje uittekenen staat op mijn todo-lijstje. Waarom wil ik toch zo veel tegelijk doen hihi. (Het shortje is trouwens ook beschikbaar op From Baila with love) 




Stof blouse: witte katoen die ik nog liggen had
Stof Shortje: streepjes katoen uit modecoupon
Patroon shortje en blouse: eigen patroon

Beide exemplaartjes beschikbaar op From Baila with love


Wat denken jullie trouwens van het idee om de patroontjes verder uit te werken? Het zal nog niet voor morgen zijn, maar misschien doe ik wel efforke :-)

Bedankt voor je bezoekje! 


Je kan me ook volgen via instagramfacebook en/of bloglovin


x Iris x




Labels: , , , , , , ,